תנועה

עולם התנועות של הקפוארה מתאפיין במעגליות, המותניים משמשות מרכז לפעולת הגוף והאיבר העיקרי המוציא לפועל הן הרגליים. את הגוף נמצא לעתים קרובות סמוך לרצפה כשכפות הידיים תומכות בקרקע (לפעמים כך שגם הרגליים תלויות באוויר) – כל זה מצביע מעל לכל ספק על שורשיו האפריקנים של ריקוד הקרב. יש, כאמור, הטוענים, שבסגנון הרז’יונל ניכרת השפעה של קרבות כמו הסָבָט הצרפתי, הזִ'יאוֹ זִ'יטְצוֹ והג'וּדוֹ היפני, אבל הדעות על כך חלוקות. כמו כן קיימות תנועות רבות ששמן או מראן גזור מתנועות של חיות אם כי אין עדות על קשר ישיר של חיקוי חיות ביצירת הקפוארה כמו למשל בקוֹנְג-פוּ הסיני.

האופי המשחקי והעובדה שהמוסיקה מכתיבה את סגנון המשחק גורמים לכך שכל תנועה יכולה להתבצע בצורות שונות. כך למשל גלגלון יכול להתבצע עם רגליים מקופלות וסגורות או כשהרגליים ישרות, הכל בהתאם למקצב המנוגן ולמצב המשחק בין השניים. בסגנון האנגולה העושר התנועתי ניכר בעיקר בביטוי המשחקי האישי בעוד ברז’יונל אמנם נוספו תנועות רבות אבל יש הקפדה על טכניקת הביצוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>