המאבק לחירות תרבותית

"קפוארה- סלסילה המשמש להובלת תרנגולות."

(מתוך מילון פורטוגלי- מקור בשפה הפורטוגלית).

דמותה של החברה הברזילאית מתחילה להתעצב במרכזים האורבניים הצומחים במהלך

המאה ה-18 ואחד ממאפייניה העיקריים הוא עירוב הגזעים. יותר ויותר 'משוחררים' (עבדים שזכו לצאת לחופשי) גרים בערים המתפתחות, ומעמד בינוני, שמורכב ברובו מבני התערובת – מֶסְטִיסוֹ, וממהגרים מארצות אחרות, תופס מקום חשוב בחברה הברזילאית החדשה.

אל השווקים המתפתחים בערים מגיעים גם עבדים ומשוחררים הנושאים סלסילות ובתוכן תרנגולים למכירה. לאחר שהניחו את משאם בצד הם מנצלים את הזמן להתאמן בריקוד קרב חדש שמתאים באופיו ללחימת רחוב ומזכיר משהו מקרבות התרנגולים. שמו של ריקוד הקרב נגזר משמה של הסלסילה בה כלוא התרנגול – קפוארה.

האם זה הפתרון לחידה? האם הקפואריסט הראשון היה עבד או משוחרר שהתאמן בצורת קרב כדי שתשמשו להגנה עצמית ברחובות העיר ובאותו זמן תשמור על חירותו התרבותית?*בו

בשנת 1770 מתפרסמת בעיתון סדרת מאמרים בה מסופר על מעללי המשנה למלך ושומר ראשו. שומר הראש היה מלווה את אדונו בזמן הרפתקאות האהבה הליליות שלו, ומגן עליו מפני זעם הבעלים הנבגדים. שמו היה 'אַמוֹצִ'ינָדוֹ' (מחולל מהומות) ופרסומו כלוחם עשוי ללא חת הגיע בגלל שליטתו ברזי הקרב ששמו מוזכר לראשונה על דפי ההיסטוריה – הקפוארה.*

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>